עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר

אודות

זה פשוט להיתקע "בעולם האמיתי המוכר, פלסטי ודיגטאלי...ובעיקר בטוח" אני ואישתי חברתי, אהובתי ואם ילדי החלטנו למשוך "אנדברקס" ולעזוב את הכל ולצאת ולעשות טיול חוצה יבשת אמריקה לא!! לא מחוף לחוף....אלה את הדבר האמיתי... מהקוטב הצפוני לקוטב הדרומי...חלום שמכונן בראשנו כבר עשרות בשנים ....תישארו איתנו אנו נחלוק אתכם מחשבות תמונות תובנות שירים ומערכונים...אז יאללה בואו נצא להרפתקה...
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון

קניית הקמפר תחילת פברואר 2.2.16 וגם על מיכה

16/02/2016 04:00
אריה וחוה זלי
טיול, אמריקה, משפחה, חברים, קמפר, טנדר
ארועים רודפים אירועים ואנו עסוקים בחיפוש הרכב,התאקלמות למצבנו החדש כסבא וסבתא על כל המשתמע מכך, כך ששני קוראי הנאמנים בודאי שמו לב שפסחתי על כתיבה בשבוע שעבר. אני נוהג כרגע בטקטיקה חדשה כותב למחברת ,לא תמיד יהיה לנו חשמל ובודאי לא תמיד קשר אינטרנטי, כך שפוסטים יעלו מידי פעם ללא קשר לזמן. והנה אני חוזר למחברת לתאריך 2.2.16 בבוקר.בדיוק חזרתי מריצת בוקר קלה מסביב לשכונה חושב לעצמי כיצד אני "מאיץ את קניית הקמפר" נכנס לבית וליאור בתי אומרת אבא הזוג הנחמד מחוות "קן הנשרים" שליד קניון ברייס התקשרו ואמרו שהכבישים ניפתחו לאחר השלג וניתן להגיע עד לעיירה קנב ללא בעיה גם ברכב רגיל.הם ירדו מהחוה ויוכלו לפגוש אותנו. מיד ניכנסו לרכב 3 שעות וקצת באוטסטרדות הרחבות במפגש הגבולות בן מדינות נבדה אריזונה ויוטה אנו מגיעים לעיירה סינט גורג, ונכנסים לעולם אחר של נופי הרים מושלגים על רקע תכסית אדומה. נופים שהעין שלי עדין לא ראתה גם לא בתמונות. כבישים צרים וחד סיטריים, שלאורכם פזורות חוות קטנות וגם ענקיות...תיבות דואר על הכביש בכניסות לדרכי עפר שאתה מבין שאי -שם מעבר לדרך הבוצית והמושלגת גרים אנשים בחווה כל שהיא. טנדרים אמריקאים מכל הסוגים חדשים וגם ישנים במצבי תצוגה,וגרוטאות  מרוטות גלגלים שלא היו עוברות טסט בארץ. טנדרי ענק (דולי) 6 גלגלים גוררים עגלות סמיטריילר עמוסי בקר או סוסים ,נעים מכאן לשם. וגם כפרי קארוונים גדולים ומוזנחים שאתה מבין שגרים שם אנשים שאין הפרוטה מצויה בכיסם. אנו שואלים את עצמנו מה הם עושים למחייתם באזור הכפרי הזה.כנראה פועלי חווה או נותני שרותים.. עדרי בקר וגם בופלו רועים באחו. לאורך הכביש שדרת עץ ארוכה ומונוטונית, מעמודי טלפון שכבליה מתנדנדים בבטן עגלגלה אחת אחרי השניה לאורך עשרות ק"מ, (אבל כאן הכל במיילים), המוכרת לי מסרטים הוליבודיים.
כאמור קבענו את הפגישה בעיירה קנב שבמדינת יוטה שרוב תושביה מורמונים הנחשבים לאנשים טובים והגונים ואף אוהבי ישראל. הסגנון הוא של "תיכנסו לעיירה". יש רק שני פסי עצירה בכביש הראשי בפס השני מצד שמאל סופרמרמרקט גדול בשם גלזר של יהודים אתם יודעים.שם נחכה לכם במגרש החנייה" בלתי אפשרי להגיע אלינו לחווה ללא רכב 4X4..אבל אנו כנראה הגענו מהר מידי וכאשר התקשרנו הם עדיין לא יצאו מהחווה.החלטנו לשוטט בעיירה התמבררת כעיירת הצטיידות  לכל המטיילים המגיעים לבקר בפארקים הגדולים שבסביבה.קצת צילומים קצת הליכה ברגל קצת כניסה לחנות לציוד חקלאי....מדהים ממש מדהים ....טלפון קצר מהזוג הנחמד פאולה ואלוין סואמפ ואנו נפגשים בסופר מרקט, שם חונה טנדר דודג  רם 4X4 2500 דיזל מתחילת שנות ה-2000 עם מנוע קמינס המפורסם ועליו הקמפר. כלי יפה משנת 2014 קצת גדול ורחב ממה שחשבתי אבל בעל יתרון שאין צורך להרים את הגג בחניות קצרות.(תמונות והסברים בהמשך) אני בודק פה ושם  "ממשש" מסתכל על האחזקה, צירים, דלתות מקרר, חימום וכו.ה...כל במצב מכני טוב מאוד.
חווה ואני קורצים להסכמה האחד לשני-קדימה בוא ניקנה. התמקחות קלה ואלגנטית בסיגנון "מהירות ורועשות" אני זורק מחיר נמוך בהרבה מהמחיר המבוקש ואז אנו ניפגשים באמצע לאחר כמה הצעות משני הצדדים. הפקדנו בידם דמי קדימה והפלגנו לדרכנו, החלטנו לא לחזור לוגאס ולבלות את יתרת היום בסביבה הכפרית והיפה..קניון ברייס ופארק ZAION ....אבל חורף כאן והלילה יורד מוקדם וגם קר להישאר בפארק של הקניון , לפיכך החלטנו לישון בעיירה סנט ג'ורג. איך שניכנסו לעיירה ראינו את האות D מוארת בגדול מעל העיירה מין מונומנט מואר ענק שמשקיף על העיר מצוק גבוה. הרחוב הראשי מלא במסעדות, מוטלים ,מלונות בכל קשת המחירים ועסקי שעשועים רבים.התמקמנו במוטל הראשון שעליו הפנה אותנו הGPS (שוב תודה לערן ברגר על ההמלצה למכשיר סלולארי וגם על התוכנה המעולה שסידר לי) מוטל דרכים בינוני אבל נקי ומסודר במחיר של 40 $ ויצאנו לתור את העיר.עלינו לכיוון ה-D המוארת לראות מה יש שם, ומצאנו רק את השלד הענק בצורת האות D ומספר מוטלים ברמה גבוה המשקיפים על העיר. תחנת משטרה כיבוי והצלה משולבת ,ורכבי זוגות אוהבים  הצופים על נוף העיר המשתרעת מתחתם. ירדנו לכביש הראשי רעבים וחיפשנו כדרכנו מסעדה שהמקומיים נוהגים לאכול בה. סיבוב קצר ומצאנו חניון מלא בטנדרים מכל הסוגים עמוס בתושבי המקום והסביבה. מסעדה באמת טובה לא דיינר אמריקאי טפל....רק מה, השרות איטי עקב העומס. שני כוסות בירה חצי מהחבית לי, ושני כוסות מיים לחוה עד שנישנשו משהו. מקום נחמד עם מוזיקת קאנטרי שקטה עמוס בתמונות מהמאה שעברה ספון עץ ומחומם באח ענקית. חזרנו למוטל לשנת לילה ולהשכמת בוקר מוקדמת .ב-06.00 . עלינו להגיע לוגאס עד 09.30  מרחק של שעתיים נסיעה להכניס את בארי נכדנו לגן כמו שהבטחנו לליאור.
השבוע שלאחר מכן היה עם דגש על הנכדים וחיפוש הרכב המתאים .עם גיחות לפארקים בסביבה ועדיין כן ,עדיין מחפשים רכב...עכשיו שיש לנו קמפר אז יותר ברור איזה רכב עלינו לקנות,מה גודלו ואיזה משקל הוא יכול "לשנע".בסוף השבוע קיבלנו טלפון מבני הזוג סואמפ ששאלו אם אנו רוצים שהם יביאו לנו את הקמפר לוגאס,מאחר והם צריכים לבוא לסידורים בוגאס וגם לפגוש את בנם הגר בעיר.כמובן שהסכמנו וקבענו ליום המחרת. הזוג הגיעו בדיוק בשעה היעודה עם הטנדר הגדול שלהם. פרקנו את הקמפר בחצר של רון וליאור,קיבלנו הסברים על הפעלת הכלי בצורה רצינית יותר, שילמנו להם את הנותר והזמנו אותם למשקה חם בבית. ניפרדנו כידידים ושהינו להצעתם שבדרכנו לסיבוב בדרום מערב ארה"ב נעבור דרכם.
לאחר שבדקנו את שוק הרכב המשומש גם של הרכבים הפרטיים וגם של הדילרים הגענו למסקנה שאת הרכב יש לקנות מחברת CARMAX החברה הגדולה ביותר לרכב משומש חדיש. בנוסף אין בחברה זו  ממקח המחיר הוא קבוע והוא במעט מתחת למחיר המחירון.סיבוב אינטרנטי במקום ונימצא רכב מסוג שברולט סילברדו קבינה כפולה 4X4 עם ארגז באורך 6 פיט שיתאים לקמפר  במחיר סביר  אך נמצא בקליפורניה.תחכה בבקשה שבוע הרכב יגיע לוגאס אמר לי מר  JOHAN DAVIS הממונה על מכירת הרכב במקום.(תודו שיש לו שם של אקדוחן מסרטי המערבונים של שנות ה-70) תבדוק אותו ואם מתאים לך תוכל לקנות .כמובן שיש עלות מסוימת בעבור העברות רכב בארה"ב אבל לרכב ספציפי זה לא נדרש לשלם דבר מאחר וקליפורניה קרובה או סיבה אחרת.. וגם  "אתה לא יכול לנסוע לקליפורניה לאסוף אותו לבד"
יום שישי הגיע ואני וחוה נפגשנו עם אלון (נהג המרוצים הישראלי מהפוסט הקודם) ויצאנו למפגש יום שישי של מועדוני הרכב הקלאסי בדרום מזרח העיר.אלון הוציא את ספינתו (פליימוט 2 דלתות 8 צלינדר פור ברל יפיפיה ושמורה היטב מבפנים ומבחוץ ) מהגארג'ואנו הפלגנו ברכב השמור החסון והקלאסי כשברקע מתנגנת מוסיקת שנות ה-70.הגענו למפגש.
הפעם זה וואו-וואו...זה כבר לא רכבי אספנות שמורים ומקוריים על פי הספר. הפעם מדובר ביצירות אומנות מקוריות של כל אחד ואחד על פי שריטתו ,כיסו ,יכולתו המקצועית ,אישיותו והחופש שיש לו מאישתו.אם הוא נשוי!! רכבים משנות ה-30 וה-40 מקוצצות גג משופרות מיתלים ומנוע ,ברמה בלתי מוסברת ועד למכוניות "מקס הלוחם בדרכים" ועבור בהוט רוד קלאסיות ונקיות. ערב רב של סיגנונות, מועדונים ואנשים...כולם חובבי רכב.כולם פתוחים -תשאל שאלה ומיד יציפו אותך בפרטים, מספרים וסיפורים...אנשים נחמדים על באמת....אלון ידידי שולט באמת בכל הסיגנונות מבחין בדקויות בן הדברים האמיתיים ובין גופי הפלסטיק המלוטשים למשהי של דגמי הרפליקה, יודע איזה מנוע היה בכל שנה איזה ג'אנטים ואיזה דגם- אנציקלופדיה מהלכת. כל הזמן מגיעים עוד ועוד מכוניות בכניסה רועמת כיאה למנועי ה-8 צלינדר הפפופולארים כל כך כאן. לקראת סוף הערב הגיע חבורת איספנים -הקטע שלהם הוא מערכות פניאומטיות שבעזרתן הם מקפיצים את הרכב במקום לגבהים מדהימים או נוסעים על שלושה גלגלים כאשר הם הרימו צד אחד של הרכב. כל אחד והשריטה שלו.לאחר 3 שעות עזבנו את המקום לאחר שהחל להתרוקן, והלכנו לאכול בפיצריה איכותית מילאנו את כרסנו בבירה איכותית (וכן דני ברוש, גיליתי את שמה של הבירה ההיא...IPA של מבשלת סיירה נבדה) וובפיצה מהאיכותיות ביותר שאכלתי שגם הייתה ללא גלוטן. המשכנו בשיחה נעימה על החיים וגם על הפוליטיקה המקומית והישראלית כדרכנו בקודש.  גם אלון וגם אמריקאים נוספים שהכרתי כאן כולל ישראלים, תולים את יהבם בפוליטיקאי הדמוקרט ,הסנטור היהודי ברני סנדרס שצובר פופולאריות בניגוד לכל היגיון,על אף עמדותיו הסוציאליסטיות. נכנסו לספינה והפלגנו לביתו של אלון שם החננו את הג'יפון שלנו והגענו לבית לקראת חצות.
למחרת בבוקר ה-14 לפברואר  נתנו גז למפגש הגבולות נבדה קליפורניה למקום שנקרא PRIM מרכז קניות ,בתי מלון וקזינו ענק על הגבול בין המדינות שבצידו המערבי ועל שטח קליפורניה ניתן למלא לוטו האסור במדינת נבדה. כמובן מקום גדול שאין הוא  מזכיר במהום את תחנות הספורטוטו בארץ.ושוב תור ארוך שקט וסבלני עם נציגות מכל העולם הרוצים לנגוע "בחלום האמריקאי" .מסינים דקי גב ועד רוסים בטרנינגים כחולים,מקסיקנים משופמים וכהי עור מכל הסוגים.וכמובן לבנים רד נקים סמוקים ועד לאנשי עסקים חנוטים בחליפות שלושה חלקים. הפרס השבת קטן יחסית 170.000.000 דולר (שמתי נקודות למתקשים לספור אפסים).ביעילות שקטה וחלקה 20 דקות ואנו כבר בדלפק.
 אני חלש בהימורים ולא מלאתי בחיי לא לוטו ולא טוטו .שילמתי 60 $ ונכנסתי לסטטיסטיקה. אלון יצר איתי קשר ואנו נוסעים מחר לפגש נוסף של יום ראשון האמור להיות הגדול מסוגו.
עד כאן מוגאס שמתחילה להתחמם, ואני כבר בסנדלים.

נ.ב ---- מיכה ---
כבר לפני צאתנו לדרך הבנתי שטיול מוצלח הוא טיול שבו מכירים אנשים טיול שבו אתה מכיר עולמות אנושיים חדשים ולא רק דרכים!!!
את מיכה ואשתו המקסימה פים הכרנו על חוף אגם בקמפינג עם חברים של ליאור ורון. הגיע בחור מתולתל על לה בועז שרעבי בצעירותו,מסביר פנים וחייכן שטוב ליבו ממש מתפרץ לעין. הוא ואישתו ובתו הגדולה השתלטו על השולחנות עם ארוחה שיכלה להזין פלוגת טירונים אחרי מסע כומתה, והזמינו את כולם לארוחה שכללה מאכלים ישראלים מבית אמא...לא שלי ,של חווה. גם מטבוחה וגם שקשוקה גם חמין וגם פיתות ,מלפפונים חמוצים וזיתים בקיצור מכל טוב..
תוך כדי שיחה אני מבין שמיכה הוא בן מעלות שעזב את הארץ בצעירותו והיה טייל מקצועי. ראה עולם וגם הקיף אותו מספר פעמים. לפני שנים הכיר בבנקוק את פים התאילנדית מאז הם ביחד מגדלים לתיפארת 3 ילדים יפים ואיכותיים .לאחר הארוחה ישבנו לדבר על הנעשה בארץ על הפוליטיקאי ברני סנדרס על משפחה והורות.
למחרת בבוקר מיכה התקשר לליאור והזמין אותנו לארוחת צהרים בביתו המרוחק מרחק קצר מביתם של ליאור ורון.השיג את מספר הטלפון שלי האמריקאי והתקשר לוודא שאנו מגיעים.ואף אמר לי שלארוחה יגיעו שני זוגות חברים שלו מאלסקה שאני חייב להכיר.וחוץ מזה יהיה על האש כדרך הישראלים-לא המבורגרים!!!   "ותבואו כולם כולל ההורים של רון יש מקום וגם אוכל לכולם"
על הארוחה המפוארת הנ"ל בפרק הבא.
מיכה.
ובתמונה מתחתיו אשתו וילדיו
עם שרגא המחותן שלי (אבא של רון) חוה וחברה של ליאור.

בדרך לפרים קליפורניה-לוטו
Shlomi Flax
יוסי
16/02/2016 20:37
אין ספק שאתה נהנה מכל החוויה רואים את החיוך דרך הכתוב וזה עושה חשק לטוס לארהב לראות את המראות את הרכבים את הגודל לבנתיים נשאר עם חוויות הארץ ונחלום אתה ממש את החלום בקרוב אצלנו